2013-14 ikasturtean zehar, SAN FRANZISCO IKASTETXEAK, “D” ereduan dauden Lehen Hezkuntzako 3.garren mailako INGURUNE arloko ikasleentzat ROBOTIKARAKO HASTAPENEKO Tailer bat antolatzen du. Asteazkenero, 2garren eta 3garren saioetan, gelako aita batek (Martin), 5,garren mailako Ibai, eskolako orientatzaileak (Angel) eta tutoreak (Alizia) hiru talde txikiak osatu dituzte eta horren arabera, gelako ikasle guztiak hiru txoko horietatik pasatu dira 30 minutuero ROBOTIKAKO oinarrizko edukiak menperatzeko. TALDE ELKARRERAGILEAREN iraunpena ikasturte osokoa izan da eta zabalik egon da edozein aita, ama, ikasle edota kanpoko eragileari parte hartu har zezan.
Orohar, ROBOTIKAKO TAILERREKO edukiak , ingurune arloko ikasgaietan sustatzen saiatzen izan dira. Robotika robotenzientzia eta teknologiara hurbil daitezela nahi dugu. Halaber, eguneko tresnerien oinarrizko funtzionamendua ezagutarazi nahi dute ere. Robotikak hainbat gai konbinatzen ditu, hala nola mekanika, elektronika, informatika, adimen artifiziala eta kontrol ingeniaritza. Gure azken helburua da tailer motibagarri bat antolatu eta aurkeztu eta bide nabar gure ikasleak ikertzera anima daitezela eta manipulatzen duten bitartean esanahi berriak eraikitzen bitartean, hiztegi zientifiko bat erabiltzen dezaten ere.
Gure Robotika tailerreko lau helburu espezifiko ezarri izan ditugu:
1. Gure ikasleek robot bat maneiatzeko oinarrizko kontzeptuak ezagutu eta erabil dezaten; mandatuak ordenatzeko sekuentzia nola egin ikasi, oinarrizko hiztegia ezagutu, lateralitatea kontrolatu, espazioko eta plano batean orientabideak finkatu.
2. BYOBs programa informatikoa ezagutu eta erabili.
3. NXT eko tresneriak erabili eta ezagutu eta Firs Lego robota erabiltzen ikasi.
4. Bukaerako, gela osoko kieak bikoteetan banatutak ikastetxe osoko gela guztietatik pasa diara ROBOTIKAko hainbat erakustaldiak egin ahl izateko (6 mailako taldeetatik 3urteko gelak arte).
Ikasgaietako denboralizazioa eta eginkizunetako antolakuntza hezkuntz-ekintza bakoitzaren arabera garatu egin ditugu. Honen arabera, Ikastaroko hasierako asteetako lana gelan , pasiluetan eta eskolako sarreran ere erabili izan ditugu: bertan kartulinetan egindako planoak marraztu ditugu, plano batzuk interpretatu egin ditugu ere eta laberinto batean LUIS RICARDO ikeneko Robot- joku batera jolastu egin dugu ere. Horrela 6 asteentan zehar egon ginen ikasten.
Urtarrilatik aurrera, ordenagailu gelan BYOPS informatikako programa erabiltzen hasi ginen, bertan ikasleak lehenego ROBOT DIGITALA erabiltzen ikasi zuten.
Ondoren, martxoaren hasieran Lego Mainstrum programan murgildu ginen. Aldaketa horrek ikasleak robot fisiko bat erabiltzeko beharrak suposatzen du. Beraz, robotaren oinarrizko mugimenduak agintzen irakatsi genien eta paretaren kontrako sensorra erabiltzen ikasi zuten ere. Garai honetan, KARLOS LIBERAL adituak lagundu zigun, alde batetik robotako sensoreak kontrolatzen eta beste aldetik ARDUINO izeneko teknologia berria ezagutzen (robotak baino software librean).
Bukatzeko, robotikako saio bat adostu genuen PLANETARIOAN dagoen areto berezi batean. Bertan 3 orduz egon ginen robotikan aritzen.
Ekainean sartuta eta gelako ikaste guztiak bikotekaz, ikastetxeko gelaz–gela aritu ziren ikastitakoaz hitzaldi txiki bat ematen: nola kontrolatzen da Lego-Systemeko robota eta zer bolorazioa zeukaten ikastaroaz azaltzen.
Bukatzeko, antolakuntza honi esker FRANTZISKO DEUNA I.P. Hezkuntza Departamenduak osatu berria duen zientzia eta teknologia arloak berritzeko zentroen sarean sartu egin da.